2011/03/27

Our 1st charity stall Report on 26th March

Our first charity market was set up at the Backyard Market in Brick Lane.
第1回目のチャリティストールは、ブリックレーンにあるバックヤード・マーケットで開かれました。


Each of us experienced some art stalls to sell own work but it was the first time for 3 of us to set up a charity stall like this. It was only one week preparation, and it has been very intense... we had been discussed almost every day. Lots of work have done so first because of the each member's hard work... making logo, setting up blog, facebook, e-mailing, making and giving away fliers, a sign board etc etc etc..

それぞれのメンバーがアートマーケットなどでの経験はありましたが、チャリティのアートマーケットは初めて。一週間しか時間がなかったにも関わらず、ものすごい集中力とスピードで、毎日、話し合いをしながら、ロゴを決め、ブログの設定、facebookのページ、広報用の文章の校正、メール配信、チラシ作りと配布、看板作成などなど一気に進めてきました。


Actually, the result was more than we expected.. Many people were interested in what we tried to do and they stopped by our stall. More than 100 cards and prints were sold in total, also some people just left us extra money for the donation. Many artists came along with their lovely work as well. We were impressed many people shows their respect for this project, and at the same time, we appreciated their warm heart...

結果は期待以上でした。多くの人たちが興味を持って、ストールに立ち止まってくれました。カードやプリントは100枚以上売れ、寄付をして欲しいとお金を余分に置いていって下さった方々もいらっしゃいました。沢山のアーティストも、自分の作品の寄付に来てくれました。こうして、色んな方々に活動について共感して頂き、その温かい心遣いにメンバー一同感謝したのでした。



Our contributors' name will be on the list with the link to their website.

Also we will continue the SMILE JAPAN project. If anyone who wants to donate original artwork (cards, prints, hand-made goods etc) in future, please contact us!

参加アーティストの名前と作品サイトのリンクは、このページに紹介していきます。

また、これからもスマイル・ジャパンの活動は続いていきます。もし、自分の作品(カードやイラストなどのプリント、手作りの商品など)を今後寄付しても良いと思って下さる方がいらっしゃいましたら、是非ご連絡下さい。

Thank you very much!!
ありがとうございました!

(Written by Kazu  レポート:森下和子)